Retour informatie

                                                                                                                                        

Nadat je van ons je bestelde artikel thuis geleverd hebt gekregen krijg je van ons het artikel 14 dagen op zicht. Dit houdt in dat je de tijd krijgt om het product te bekijken, eventueel uit de verpakking te halen en het te passen. Net zoals het zou gaan als je hetzelfde product in een fysieke winkel zou willen kopen. Dan kan het natuurlijk zo zijn dat het product te klein is, niet de verwachtte kleur heeft of je hebt je simpelweg bedacht en wilt de aankoop ongedaan maken. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben we hieronder een overzicht gemaakt van situatie waarin jij je als klant kunt bevinden. Zo kan je zelf bepalen welke situatie voor jou van toepassing is en verdere instructies opvolgen om je retour goed en snel af te handelen.


Ik wil iets retour zenden wat ik door fibu Express heb laten bezorgen

Je kan je retour aanmelden door een mail te sturen naar info@fibusports.nl of maak gebruik van ons aanmeldsysteem voor retouren onder het kopje retourneren. Zodra wij een mail of melding van je hebben ontvangen nemen wij contact met je op om de retour in te plannen voor een zogenoemde pick-up, wij halen het pakketje dan bij je op in de avond tussen 18:00 en 22:00. Gaat het om een artikel dat je wilt ruilen, dan nemen wij gelijk het juiste product mee en ruilen het om. Heb je je bedacht en wil je de aankoop ongedaan maken dan is dat natuurlijk ook geen probleem. Je ontvangt van ons een creditnota met daarin de specificatie van het product het bedrag en de uiterlijke betalingstermijn van 30 dagen. Binnen die termijn van 30 dagen ontvangt je van ons het verschuldigde bedrag retour op jouw bankrekening. Je retour moet aan 2 eisen voldoen:

1. Het product dient niet gebruikt te zijn

2. Het product dient in de originele verpakking te zitten

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen de bestelling zelf retour te brengen naar de Handelsweg 12b in Harderwijk, dit kan maandag tot en met zaterdag tussen 19:00 en 22:00. In dit geval dien je de retour ook telefonisch of via de mail aan te melden, zodat je zeker weet dat wij het artikel dat je wil ruilen op voorraad hebben.

Als een product gebruikt is of niet in de originele verpakking zit, dan maakt dat voor ons wederverkoop onmogelijk. In dit geval accepteren wij het artikel dus niet retour en vindt er geen creditering of ruil plaats!


Ik wil iets retour zenden wat ik door DHL, Post NL of een andere bezorgservice heb laten bezorgen

Je kan jouw retour aanmelden door een mail te sturen naar info@fibusports.nl of maak gebruik van ons aanmeldsysteem voor retouren onder het kopje retourneren. Je meldt het pakket bij ons aan zodat wij op de hoogte zijn van het geretourneerde artikel. Vervolgens bied je het pakketje aan bij de bezorgservice waar jij het pakketje mee wilt verzenden. Op het moment dat je het artikel naar ons retourneert binnen de 14 dagen en je wilt het besteedde bedrag terug krijgen, dan bent u als verzender verantwoordelijk voor de kosten die gemaakt worden voor het retourneren. Heb je het pakketje aangemeld als ruilartikel, dan ben jij financieel verantwoordelijk voor het verzenden naar ons, wij betalen de kosten voor het opnieuw verzenden van het geruilde artikel naar jou. Hieronder staan de stappen beschreven voor het correct versturen van een pakket.

1. Meld je retour aan op de site onder het kopje retourneren
2. Verzend je pakket met factuur in de doos.
3. Zorg dat het product niet kan beschadigen door de doos te vullen met kranten of iets dergelijks
4. Schrijf het adres duidelijk op het pakket
5. Stuur het pakket naar het volgende adres


Fibu Sports & Nutrition
Handelsweg 12b
3842 AH Harderwijk